Tisdag 15/12-09

Idag är det 9 dagar kvar till jul, eller? Kul med snö. Den var väldigt sen i år. I skolan var det som vanligt, fast ganska kul. Iallafall på engelskan. Jag är ju Jouline. På torsdag ska vi spela upp det för 3:orna. Jag kan inte ens mitt manus utantill. Efter skolan var jag med Andréa. Hon spelar Jane i teatern. Vi skulle välja kläder och träna på teatern. Det gjorde vi ochså. Sen skulle vi gå till västra skolan, och åka pulka i den härliga snön. När vi kom dit halkade jag 2 gång och slog på mig, fast ingen större skada. Det var 2 barn och 1 vuxen vid backen. Nu skulle vi åka. Jag skulle åka först. Jag åkte 2 meter sen ramlade jag av tefatatet (pulkan). Jag skrek: AJAJAJ!!!!!!!! Hjälp mig snälla någon hjälp! Andréa skyndade sig skrattande ner. Hon trodde att jag skrattade. När vi kom upp i ljuset såg vi att jag blödde någonstans, väldigt mycket. Jag hade blod på båda händerna och hade fått ett blåmärke på benet. Jaghade skitont, det har jag nu med. Men vi skyndade oss in på västra skolan. Jag var typ i panik. Inne där var Kia, min gamla lärare i typ 6:års.  Jag skyndade mig in på taletten och sköljde bort allt blod. Det var nagelbandet som blödde. Det typ forsade blod. Kia plåstrade om mig. Sen fick mamma komma och hämta oss. Sen köpte jag hundmat till lilla Joppan. Sen hemma skulle jag skjuta iväg bollen åt henne, och jag slog i tån. Jag hade en riktig otursdag!!!!!!! Tur att det snart är över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0