Samtalet med TV4...

...gick inte så bra! Vi tar det hela från början:

*Knappar in nummer*
*Tuuut*
*Tuut*

-Ja, hej det var Pär Karlsson på TV4.

-Hejhej! Jag söker ordförande

-Jaha... Han sitter i möte är det viktigt?

-Jaa, sega unge skynda dig nu!

-Ja, vänta då!
*mumlar* Hoppas det verkligen var viktigt

-Hej det var Ordförande och högsta chef, bestämande, bästa, braigaste...

- Hejhej, tack det räcker så! Jag heter Moa och ringer hemifrån.

-Jaha, vart bor du då?

- Här som jag just sa.

-Men vart är här?

-I mitt hem?

-Vart är ditt hem?

-Ska det vara så svårt? För sista gången Häääär!

-Jaha, jaha...

-Nu låter du som min mormor!

-Jasså? Men vad ville lilla Moa såhär sent då?

-Hur vet du att jag är liten?

-Det vet man ju inte, men...

-Ja iallafall! Jag tänker flytta nyår tills om ett halvår...

-Men...

-Inga men. Det är fult och prata i munnen på fint folkk så lägg ägg!
Så nu vill jag att DU ser till så att det flyttas.

-Hundratusen tack

-Nämen ska du vara fisförnämnd nu ochså eller?

-Nejnej, men alltså man kan inte flytta på nyår. Det fattar du väl själv...?

-Nej tänk att det gör jag inte! Du ser väl att jag kan! Så du får 0 kr i minuten för och hjälpa mig.

-Får jag så mycket?

-Visst jag är rik så att det är lugnt jag har råd. Men jag vill att ni ska säga på NYHETERNA att jag har flyttat nyår!

-Lilla Moa så funkar det ju inte, tyvärr. Så lätt är det inte! Och förresten så vill jag inte. Men nu har jag viktigare saker för mig!

-Jasså som vadå?

-Du var då en nyfiken typ.

-Jaa du! Men om du inte är samarbetsvillig så ringer jag till SVT.

-Nej! Jag ringer och varnar!

*klick*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0